lördag 22 augusti 2009

Kläder till Jeeves

Pia har gjort kläder till några uppsättningar, och jag slängde lite skämtsamt ur mig häromsistens att "du kan väl skissa ihop några kläder till Jeeves också". "Självklart", svarte hon. Jag är inte den som är den, så hon fick manus och hon gick hem.

Idag hade hon med sig ett första utkast som hon visade upp, och det måste jag säga, det var en del riktigt roliga kläder. Jag blir mer och mer pigg på att få ihop en uppsättning av pjäsen, och då hoppas jag att vi får en budget som tillåter oss att sy upp de där kläderna. Hennes idéer var helt kongeniala med mina.

Jag blev lite förvånad över ett par val, men när hon förklarade hur hon hade tänkt stod jag helt på hennes sida. Det var bara hennes önskan att ge herrarna jackett i en scen som jag fortfarande ställer mig tvekande till. Jag förstår hur hon tänker, men överklassherrar skulle aldrig ha på sig jackett vid ett sådant tillfälle. Striden går vidare!

Nu ska jag bara lura Anna till att göra scenografin, och det borde inte vara några problem. Under förutsättning att hon inte läser just det här inlägget innan jag har hunnit manipulera henne...