torsdag 13 augusti 2009

Nya tider skola komma

Ända sedan jag slutade som väktare har jag vetat att den dagen kommer då jag inte längre är "före detta gruppledare i Skattkammaren", utan bara museilärare. Nu har den dagen kommit.

Jag kom ner i Skattkammaren för att ha visning, och en av de nya väktarna där nere stoppade mig innan visningen började och talade, helt vänligt, om vilka regler det är som gäller där nere och bad mig tala om detta för besökarna. Jag avstod från att tala om för henne att det är jag som har varit med och tagit fram de reglerna...

5 kommentarer:

Anna sa...

Hahaha vad extra mycket kul det är i din blogg idag. :D Lite gulligt. Jag menar även om du inte varit väktare där för länge sen har du ju varit museilärare rätt länge nu. Kanske väktaren istället kunde frågat om du kände till reglerna....? Men som sagt, lite gulligt. :)

Fredde sa...

Jag har upptäckt att ingen på visningsavdelningen känner igen mig längre. Alla bara: "-hallå där! hur kom du dit? där får du inte vara! har du biljett!"

Gealach sa...

Hehe, jag kan bara hoppas att det är någon jag känner som står i valvet (alternativt sitter i kassan och kan skriva ut en fribiljett åt mig) när jag kommer och hälsar på. Kan inte alls vara säker på det längre.

Knallhatten sa...

Men Fredde, du kommer ju aldrig och fikar hos oss längre, så det är ju ingen som kan känna igen dig längre. Du smyger runt som en annan grå eminens och dyker upp bakom hörn och skrämmer de stackars nya vakterna!

Fredde sa...

Jag kanske ska sätta upp en tavla på mig i ert pentry. Det borde göra susen.