söndag 16 augusti 2009

Mmm... choklad

Såna där "säsongens smak-" eller "under begränsad tid"-erbjudanden kan vara riktigt pajiga, särskilt när det gäller godis eller mat. Jag har inte riktigt förstått (eller jo, visst gör jag det. Men jag VILL inte förstå) varför man gör så. Om man skapar ett godis som man tror ska fungera så ska man väl göra det tillgängligt. Om man inte tror på det, så ska man väl inte släppa det under en begränsad tid ens.

Oftast går jag bara förbi de där erbjudandena. Jag blir inte lockad, helt enkelt. Men nu har Marabou lyckats lura med mig. Deras Sommar är helt enkelt en av de godaste chokladkakorna jag har ätit på väldigt länge. Mjölkchoklad med frystorkade bitar av jordgubbar. Himmelskt! Tyvärr är jag inte ensam om att tycka det. Kakorna är slut i varenda affär. Närhelst jag går in i en affär som säljer godis så sveper jag med blicken över hyllorna för att se om de har Sommar. Oftast blir jag besviken, men nån gång emellanåt, alldeles för sällan, får jag syn på vad jag vill ha och hjärtat slår lite snabbare. Jag tror inte att jag har lyckats gå förbi den chokladen en enda gång. Jo, faktiskt en gång. Igår på Daglivs! Fast det var bara för att jag bestämde mig för att jag ska anta deras erbjudande om två kakor för 30 kronor idag och fira att det är söndag.

Jag sörjer den dag då säsongen är slut för den här chokladen!

1 kommentar:

Fru Ann sa...

Nämda choklad finns givetvis i Norrtälje på MACKEN... Kan tas med till arbetet efter några snälla fru Ann... Om det vills förstås... MEN god är den...