måndag 24 augusti 2009

Bageribröd

Trots att jag har flyttat mitt in i stan och har hur nära som helst till massor av bagerier har jag inte köpt nåt där en enda gång. Det har mest blivit Coop och Daglivs, trots att deras bröd mest består av tillsatser och E-nummer. Men idag fick jag tummen ur och gick till Pipersbageriet, som bara ligger 100 meter från mitt hus. Jag köpte Dagens limpa, som var en sirapslimpa gjord på surdeg. Och det är ju så ett riktigt bra bröd ska smaka. Smaskens! Dessutom köpte jag en kanelbulle. Lite dyrare än på Coop, men attans så mycket godare!

1 kommentar:

Gealach sa...

Vi skaffade en bakmaskin för ett par år sedan och sedan dess har jag knappt köpt bröd en enda gång. Främsta skälet var faktiskt att slippa allt elände de har i butiksbrödet.

Men det är något speciellt med att gå till ett bageri, tyvärr har vi inget i närheten...