torsdag 13 augusti 2009

Kulturell afton

Igår var det både hög- och lågkultur som gällde för min del. Efter jobbet drog vi iväg till Riddarhuset, där vi var inbjudna på seminarium. Jag har varit där förr, men det var några år sedan och det var trevligt att få en uppfriskning av fakta. En och en halv timme försvann blixtsnabbt under intendenten Anders Lindströms inspirerande visning.

Sedan slängde jag mig hem och bytte om. En rask promenad till Stureplan, där jag mötte Timo. Vi gick på förhandsvisning med efterföljande vip-mingel. Timo och fnissade åt hur vimmelfotografen var totalt ointresserad av att fota oss. Hon tog demonstrativt ner kameran och vände sig åt ett annat håll när vi klev in. Nå, det gör mig ingenting. Jag tycker att vimmelbilder är lite pinsamma, särskilt när det inte är kändisvimmel.

Efter filmvisningen gick vi vidare till Solidaritet, där efterfesten kombinerad med Andres Esteches releasefest gick av stapeln. Folk fullkomligt rusade för att komma först. De 300 första besökarna var nämligen utlovade presentpåsar. Timo och jag lyckades, trots att vi inte sprang, tillhöra denna lyckliga grupp och gick hem med påsar med choklad, en tidning (Glamour), örtte, deodorant och reklamerbjudanden. Samt ett kort där det stod att vi skulle kunna hitta våra vimmelbilder på finest.se. Jag undrar vart de bilderna tog vägen...

Tyvärr kan jag inte tala om hur Andres Esteches nya singel låter, för vi råkade gå just när han började sjunga...

Inga kommentarer: