söndag 30 augusti 2009

En lång dag går mot sitt slut

Om man vaknar upp i soffan och konstaterar att man har sovit i tre timmar, men ändå är dödstrött så ska man nog gå och lägga sig...

Det här blev en lång, men trevlig dag. Jag inledde dagen med att vara i Riddarholmskyrkan och vakta en gudstjänst (jodå, det kan man ha. Det finns församlingar som hyr in sig för att få en extra trevlig gudstjänst hos oss).

Sedan åkte jag hem för en snabb lunch innan det var dags för Rosendal. Sista öppna dagen för säsongen. Känns lite vemodigt, hösten är verkligen på väg. Folk köade för att få komma in. Alla visningarna blev av, både på svenska och engelska. Ganska stora grupper, särskilt de svenska, med intresserade och trevliga besökare.

Jag hade hoppats få tid att vinka till Anna, som sprang Tjejmilen precis utanför slottet, men det kunde jag glömma. Jag såg på Facebook att det gick bra för henne i alla fall, trots att jag inte kunde heja fram henne.

När jag bommat igen slottet var det ännu för tidigt att åka hem, så jag sms:ade Andreas och frågade om han ville ta en födelsedagsfika på Stortorget. Han firade sin födelsedag med att vakta ordenssalarna, och då kan det behövas en fika efteråt. Jag säger bara: Tack gode gud för att jag tog med mig koftan! Jag trodde inte att jag skulle behöva den, för det var ganska varmt och skönt i solen. Men icke när solen försvann bakom hustaken. Vi satt båda två och frös under våra filtar. Men trevligt hade vi.

Sedan hem för att göra kväll. Jag lade mig i soffan och skulle titta på dvd, men plötsligt när jag tittade på klockan hade jag, som sagt, sovit i tre timmar. Alltså går jag nu och lägger mig!

Inga kommentarer: