torsdag 26 juli 2012

Utflykt till Sturehof

Ni vet hur det är, man ska bara ta sig en liten tur ner till badklippan och innan man vet ordet av är man på väg på spontan utflykt.

Visst tog jag mig ett dopp, men det blåste lite för kallt för att jag skulle vilja ligga kvar där på klippan och så fick jag bara för mig att jag skulle åka ut till Sturehofs slott och se hur det ser ut. Det tog mig ett tag att ta mig dit, eftersom gps:en i mobilen tyckte att en del vägar var motorvägar när de inte var det och tvärtom med lite u-svängar som följd. Till slut tog jag mig i alla fall dit. På grund av de felaktiga svängarna kom jag ut precis när kaféet skulle stänga, så jag fick nöja mig med att bara titta på omgivningarna. Och de var definitivt värda den omvägen. Bara vägen upp till slottet var fantastisk. Det var ingen genomfartsled, så alla bilar som kom där skulle antingen till något av de små husen längs vägen eller upp till slottet.

 Bästa vägen att ta sig till Sturehof är nog som det var tänkt en gång i tiden - sjövägen. En väg leder rakt från bryggan upp till slottet. Idag var det dock bara en pappa med sina två barn som satt på bryggan och metade. Det såg riktigt mysigt ut.

 Slottet självt var inte så väldigt stort, men det var snyggt och jag skulle gärna se det inuti också. Nå, jag får väl komma tillbaks på visning vid tillfälle. Och så måste jag ta och besöka kaféet, det såg jättetrevligt ut.


Fler bilder får ni se om ni klickar på Läs mer.










Inga kommentarer: