onsdag 2 september 2009

Vräkt!

I över ett år har jag haft Ben i cykelförrådet, och det har inte varit några problem. Båda mina fastighetsskötare har sett när jag har ställt in honom och tagit ut honom, och de har kommenterat att det är en häftig vespa.

Idag när jag kom ner i förrådet hade de satt på en lapp där det stod att fastighetsägaren har ringt och sagt att jag inte får ha Ben i förrådet.

Konspiratorisk som jag är misstänker jag att det är nån sur granne som har ringt och anmält mig. Om det var fastighetsskötarna som hade åsikter om det hela hade de nog sagt nånting för ett år sedan, och om det var nån representant från fastighetsägaren som var och gjorde en inspektion skulle de nog inte ha behövt ringa till fastighetsskötaren. De borde ju ha varit med vid en sådan inspektion, föreställer jag mig.

Alltså finns det tredje alternativet kvar, nån sur människa har ringt och sagt "det står en moped i cykelförrådet. Så får det väl inte gå till?"

Om det nu ska rensas ut i cykelförrådet skulle man ju kunna börja med rollatorerna, pulkorna, barnvagnarna och cyklarna som ingen har använt sedan jag flyttade in (till exempel plastcykeln som säkerligen har stått där i tjugo år!).

6 kommentarer:

Primula sa...

Stackars Ben måste han stå ut nu i vinter??

Knallhatten sa...

Det vet jag inte. Har inte ni parkeringshus?

Rickard sa...

Upp till kamp mot småbarnsföräldrarnas pulkor och barnvagnar. Åker du ut, ska de ut!

fru ANN sa...

Stackars dig! Som R säger skall ditt barn/BEN ut så skall deras vagnar pulkor kälkar cyklar... också ut! PS Du kan få ställa Ben i mitt garage!!! GRATIS! Vi har städat så rent så rent så rent där... bara en liten gul pulka...DS

Primula sa...

fru Anns förslag är verkligen ett bra förslag. Men problemet är ju att du då inte kan titta på honom så ofta. Men jag är övertygad om att du är tillräckligt ståisk för detta.

fru Ann sa...

Och du är ju en duktig fotograf! så den kan väl förevigas i HELBILD någonstans i lägenheten... Think about it! Förslaget kvarstår...