söndag 27 september 2009

Familjen Addams - musikalen


Ända sedan jag var väldigt liten har jag älskat Familjen Addams. Både teveserien, böckerna och filmerna (nå, kanske inte första filmen så mycket, men den andra är helkul). Albumet med Charles Addams' originalserie brukar jag bläddra i med jämna mellanrum och jag fnissar lika gott varje gång.

I november har musikalversionen USA-premiär. Gomez och Morticia spelas av Nathan Lane (The producers) och Bebe Neuwirth (Lilith i Frasier). Småmonster och övriga spökerier görs av Basil Twist, som gjorde de fantastiska dockorna till Arias with a twist (visst är det en fantastiskt slump att jag skriver om båda hans föreställningar direkt efter varann...).

Jag hoppas verkligen att den blir lyckad, och att den på nåt underligt vänster tar sig till Stockholm. Jag skulle sitta bänkad!


Inga kommentarer: