måndag 21 september 2009

Endast Sverige svenska krusbär har! Eller...?

Anna Anka! Vad ska man säga om henne? Hon fattar hur man får uppmärksamhet i alla fall. Bara att slänga ur sig det ena korkade påståendet efter det andra. Jag orkar inte gå in på allt dumt som farit ur den anknäbben (och jag tänker inte ens ta upp det där att hon är tre år YNGRE än jag, och ändå ser femton år äldre ut. Oj då, jag tog visst upp det i alla fall, nåja...).

Men i dagens DN klämmer hon ur sig en liten pärla, som gått lite förlorad i den allmänna stormen:

Vad saknar du mest från Sverige?

– Maten, jag brukar be folk skicka över lådor. Jag älskar frysta fiskgratänger, räkost och vårrullar, sånt som inte finns i USA.


Hmmm, nu ska vi se vad Wikipedia har att säga om vårrullar:


Vårrulle (kinesiska 春卷, pinyin: chunjuan) är en kinesisk maträtt som också återfinns i flera närliggande öst- och sydöstasiatiska länder, och som i friterad form är en standardrätt på kinarestauranger utanför Kina.

Anna, får jag föreslå att du letar efter spring rolls istället för vårrullar. Det är nämligen så de heter på engelska, och lär säkerligen finnas lite överallt även i USA!

5 kommentarer:

fru Ann sa...

Du jag såg också detta uttalande i DN... Man kan ju undra om hon har alla skruvar inne... Och vilken sorts mat är det som hon saknar och tydligen då GILLAR... Jag påminns om min faster som på sin ålders höst blev tämligen senil och sög ut räkosten... Frågan är hur denna ANKA gör... Uttrycket att befinna sig i ANKDAMMEN har äntligen fått ett ansikte...

Unknown sa...

Anna Anka har i alla fall en sak gemensamt med fru Anns faster. Hon är bra på att suga...

fru Ann sa...

DÄR fick du till! WHOEVER U ARE... JAG bjöd på den poängen... Undrar om Ankan bjuder eller om det klirrar under frukosttallriken... Eller prasslar kanske är bättre, vi talar ju BIG MONEY here...

Primula sa...

Hm, den där magnusture.....

fru Ann sa...

Hm det gick just upp ett ljus! angående denne magnusture... Väl mött på onsdag! SkatANN...