torsdag 24 september 2009

En riktig grabbkväll


Magnus har gjort en italiensk gryta, Erland ordnar drycken och jag står för efterrätten, chokladkolapaj. Krossade chokladhavrekakor i botten, täckt av ett lager mörk chokladkola och ett lager ljus dito. Serveras med vispad grädde. Gjorde lite fel när jag gjorde den. Glömde smöret i ena lagret. Vi får se om vi tar oss igenom den. Men sch, berätta inte för de andra!

Att använda stektermometern när jag kokade kolan kanske inte var idealiskt, men vad gör man? Skulle behöva en bättre termometer, tror jag.

3 kommentarer:

Primula sa...

Är det fö´lseda snart eller??

fru Ann sa...

Cooking looking good... Först trodde jag det var KRABBkväll...Läste det så och tyckte täcket såg ut som en krabba uppifrån... Jag smaka gärna denna kaka...1

Primula sa...

Urgo va den!!!