söndag 6 september 2009

Biodrömmar

Sommaren har inte varit nån högtid vad det gäller filmer i år. I alla fall inte för min del. Det har varit nån enstaka film som jag har velat se (och inte kommit iväg på, tyvärr). Men nu när hösten närmar sig börjar filmerna ramla in. Det, tillsammans med de som hade premiär i somras, gör att det har börjat bli trångt på att-se-listan. En snabb överblick ger på handen sisådär en tolv filmer som jag vill se. Och som den filmnörd jag är så vill jag ju helst se filmerna på bio, trots vissa vänners propåer om att jag ska ladda ner dem och se dem på datorn.

De här filmerna vill jag se just nu, utan inbördes ordning:

Inglorious basterds Den är väl ett måste.



Harry Potter och halvblodsprinsen Jag har inte sett nån av Harry Potterfilmerna på bio sedan De vises sten.



Taking Woodstock Ang Lee är alltid sevärd. Ja, utom Hulk då.



District 9 Science fiction från Sydafrika? Spännande



Sommaren med Göran En svensk komedi som har fått bra kritik? Då måste man ju kolla in den.



The september issue Dokumentär om Vogues chefredaktör. Ibland känner jag mig som en klichébög.



Antichrist Efter sommarens diskussioner måste man väl avgöra själv om von Trier är kvinnohatare eller ej. Fast närbilder på stympningar har aldrig varit min grej.



Brustna omfamningar Almodovar är ju alltid Almodovar.


Flickan Nästan löjligt hyllad.


Man tänker sitt Femmor och tvåor i betyg gör i alla fall mig nyfiken. Och så handlar den ju om Falkenberg



Bronson Okej, jag kan erkänna att jag inte var särskilt lockad av ännu en fängelsefilm "baserad på en sann historia", men så hyllad som den har blivit blir jag nyfiken.



Videocracy En stor känga till Berlusconi och hans tutteve förtjänar tittare. Särskilt som Berlusconi själv inte tycker om filmen.

1 kommentar:

Primula sa...

Jag följer med på videocrazy, Göran och Woodstock om du vill ta sällskap.