måndag 14 september 2009

Vintern är här

Så var det då officiellt slut på sommaren. För två veckor sedan blev det höst på Slottet. Då övergick vi till hösttiderna, som är en timme kortare än sommartiderna.

I morgon är det dags att överge även hösttiderna. Då börjar vintertiden för oss. Öppet sex dagar i veckan och tre timmar om dagen.

I ärlighetens namn ska jag erkänna att det faktiskt kommer att bli lite skönt. Åtminstone nån vecka. Sommaren har varit hård i år, med ett tufft schema och massor med turister. Betydligt fler i år än förra året.

Som vanligt när vintern kommer så infinner sig ekonomiångesten. Jag har visserligen inventeringen att ta hand om, så i ett par månader kommer jag väl att ha att göra, men sedan måste jag få ett jobb till. Ansökningarna skickas ut i parti och minut. Än så länge har jag bara fått ett svar, och det var ett avslag från SF. De tyckte tydligen inte att jag passade att få sälja biljetter hos dem. Förhoppningsvis kommer jag att hitta nåt bra extrajobb snart.

Inga kommentarer: