måndag 7 september 2009

Normal övervikt uppnådd (nedkommen?)

Den här sommaren har inte varit lätt i en viktminskningssynvinkel. Mycket god mat sätter sina spår. Och när jag säger "sommar" så menar jag alltså perioden från påsk och framåt.

Jag vet inte riktigt hur jag lyckades, men under påskveckan gick jag upp tre kilo. Och sedan har jag inte lyckats gå ner det. Jag hade nästan lyckats när midsommar kom, och sedan var det kört igen.

Resten av sommaren har jag verkligen tänkt på vad och hur jag äter, men jag har varit som en jojo på vågen, gått ner nåt kilo och sedan upp lika mycket.

Men nu har jag lyckats hålla mig på den vikt jag hade innan påsk (redan det för mycket!) vid fyra invägningar. Nu känns det lättare att tänka på att gå ner de där sista kilona också, de som jag inte hade lyckats gå ner innan påsk

Inga kommentarer: