söndag 13 september 2009

Jag, dejten från helvetet?

Jag var på dejt för ett tag sedan. Vi hade tjattat på msn ett tag utan att lyckas få till ett reellt möte. Men nu fick vi båda två tid, och vi bestämde oss för att gå och ta en pizza.

Jag tyckte att det hela flöt väldigt väl, vi satt och pratade och jag var så där spirituell som bara jag kan. När pizzan var uppäten föreslog jag att vi skulle gå och ta en kaffe nånstans också, och det var han med på.

Med kaffet uppdrucket tyckte han att det var dags att åka hem. Jag frågade om han inte skulle med mig hem en stund och fortsätta prata (nudge, nudge), men det hade han inte tid med, för han skulle upp väldigt tidigt och jobba. Alltså bröt vi upp och gick åt varsitt håll. På väg hem så tyckte jag att jag var värd en kaka till kvällsteet, och vek av för att gå till jourbutiken.

Framför mig ser jag så dejten promenera gatan fram. Först undrade jag varför han gick just där, eftersom det inte finns nån tunnelbanestation i närheten, men så kom jag på att han hade sagt att han åkte bil och jag tänkte att han stod parkerad nånstans i närheten. Men döm om min förvåning när han istället för att gå till bilen istället går in på videoklubben Manhattan...

Jag lägger ingen moralisk värdering i om man går på videoklubb, men nog känner man sig lite nobbad om dejten hellre går på videoklubb än följer med hem...

6 kommentarer:

Anna sa...

Men han hade ju bara läst "Reglerna" fattaru väl! Då ska man vara "aloof". Massor av dejter innan man ens håller handen enligt den boken...

Primula sa...

han behövde förmodligen öva sig lite inför nästa date tror jag. Lucky you som slapp undan med bara en kaka.

Håkan Steenberg sa...

Var glad att du slapp honom - uppenbarligen var han inte rätt kille för dig!

Knallhatten sa...

Aj då, då måste jag ha förstört "reglerna" för honom, eftersom jag inte har brytt mig om att höra av mig sen dess...

Anna sa...

Det gjorde du helt rätt i! Om han är puckad nog att förlita sig på en sån idiotisk bok är han ändå inte rätt för dig. Du är värd mycket bättre. Till exempel en kille som kan tänka själv. Puss!

Primula sa...

Va gla ja ä att han inte har hört av sig. Det bästa som blev-.