måndag 26 mars 2012

Friskisutbildning

Snacka om träningsvärk! Hela lördagen tillbringade jag på Friskisgolvet. Jympan håller på att omorganiseras under parollen "mer jympa i jympan". Tillbaks till de enkla rörelserna som alla kan hänga med på, men med fokus på intensitetsväxlingar - jobbigare än det låter. För att vi ska klara av det här måste självklart alla ledare utbildas enligt de nya rutinerna, och den här helgen var det Stockholmsföreningens tur. I sju timmar hoppade vi runt på jympagolvet, dagen inleddes och avslutades med ett helt jympapass. Däremellan hade vi workshops där vi fick prova och experimentera rörelser och intensiteter. Till råga på allt ledde jag mitt ordinarie pass kvällen innan utbildningen.

Idag kan jag knappt röra mig. Men det är ju visserligen bra, då kunde jag sortera gårdagens intryck. Det var mycket att ta in, och jag var lite orolig hur jag ska få till det här, men nu börjar jag greppa tanken med det hela. Det kan bli spännande!

Inga kommentarer: