torsdag 15 mars 2012

Återbesök hos Hugo Cabret

Filmfestivalen hade medlemsvisning av Hugo Cabret i 3D idag. Jag var ju inte helt imponerad, men jag tänkte att jag skulle ge den en ny chans. Och vem vet - att se den i 3D kanske skulle ge den en ny dimension (haha!) så att jag förstod varför den blev nominerad till bästa film.

Tyvärr kan jag inte säga att filmen blev bättre av att jag fick sitta med fula glasögon på mig. Det där med 3D funkar inte riktigt för mig. Filmen är suddig, man ser dubbelt, när saker rör sig snabbt blir det bara ett enda mos av hela bilden och så måste jag verkligen koncentrera mig för att få en ordentlig effekt.

I övrigt står jag för mina åsikter, åtminstone nästan. Tyvärr höll nog inte filmen riktigt för att ses en anda gång, jag var faktiskt lite uttråkad emellanåt. Å andra sidan var Sasha Baron Cohen bättre än vad jag tyckte första gången - då ansåg jag att slapsticken dominerade hans rollinsats för mycket. Så illa var det nu inte, han var comic relief, visst, men han skötte det snyggt. Och för att inte dissa 3D-biten för mycket så var det faktiskt häftigt att se hur de lyckats få även de gamla Méliès-filmerna att se ut som om de hade djup. Annars - mnäh. Enda anledningen till att den nominerades till bästa film var för att det var Scorsese som regisserat.

Inga kommentarer: