fredag 8 juni 2012

Månadens dvd-inköp

Tjejen som visste för mycket är en film som jag har velat få på vhs/dvd/bluray i många, många år! Vi hade den på usel kopierad vhs för en herrans massa år sedan, och efter det har jag inte kunnat se den. Den har inte funnits utgiven! Men igår släpptes den och idag fick jag hem den! Gissa vad jag ska göra ikväll!

Samtidigt köpte jag Francois Truffauts Bruden bar svart - också en film som jag inte sett på många år. Såg den på teve när jag var liten och blev fullkomligt förälskad i den. Hoppas den håller än.

Lite intressant inser jag nu dessutom är att jag har köpt två Hitchcockfilmer, som inte är gjorda av Alfred Hitchcock. Tjejen som visste för mycket är självklart en kärleksfull hyllning till Mannen som visste för mycket och Bruden bar svart är skriven av William Irish som även skrev Fönstret åt gården.

Inga kommentarer: