fredag 8 juni 2012

Lyckad fredagsfika?

Jag vet inte om Lars och jag missförstod varandra, för som jag skrev igår så trodde jag att vi hade pratat om eftermiddagsfika - efter att vi stängt slottet för dagen så samlas vi och fikar och pratar. Alltså gick jag och höll på mina bullar och kaka. Ni förstår då hur förvånad jag blir när jag får veta att Lars ställt fram sina kakor redan till lunch med den följden att de flesta trott att det var det som var fredagsfikan med den följden att när vi väl stängde så bytte alla om och gick hem. Och där satt jag med mitt uppdukade fikabord i min ensamhet...

Nej, jag överdriver lite grann. Helt ensam var jag inte. Det var åtminstone sex kollegor som kom och var med och fikade. Om man ska se det positivt så blev det fler bullar åt oss var, och dessutom kunde jag ju bjuda slottsvakten på fika. Och så har jag massor med bullar att frysa in till när jag får oväntat besök. De som var med tyckte att bullarna och kakan var goda i alla fall. Jag får väl nöja mig med det.

Inga kommentarer: