måndag 17 maj 2010

Tre män i en båt

Jag blev så inspirerad av bildgåtan häromsistens att jag först bestämde mig för att läsa om Tre män i en båt (boken ligger nu i att-läsa-högen). Samtidigt kom jag mig för att kolla om den har filmatiserats. Och cepofan! Den har filmats flera gånger, men den version jag fastnade för är en BBC-filmatisering från det glada sjuttiotalet, manus av Tom Stoppard (Shakespeare in love), regi av Stephen Frears (Farligt begär) och med Tim Curry och Michael Palin som två av de tre männen. Det borde inte kunna misslyckas!

Alltså beställde jag filmen från England och idag kom den. Det ska bli spännande att se om den håller.

2 kommentarer:

Fru Ann sa...

Vilken härlig båt att sitta i... och att inte behöva lämna den för att gå och sova... frihet, frihet, frihet...

Primula sa...

Är Montmorensi med. Vem spelar den rollen??
Viktigt att veta