fredag 21 maj 2010

Jag - en sverigedemokrat?

På SvD kan man svara på frågor i Valkompassen för att se vilket parti man ligger närmast. Jag brukar delta i de där testerna, mest för att jag tycker att det är lite roligt. Det är inte precis så att jag röstar som resultatet blir, och jag brukar oftast inte bli förvånad. Jag vet ganska väl åt vilket håll mina sympatier lutar.

Den här gången blev jag dock väldigt förvånad! Det visade sig nämligen att jag är Sverigedemokrat. Och här har jag suttit och gått med i Facebookgruppen Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack när jag egentligen tydligen inget hellre vill än att de ska komma in!

Fast jag behöver tydligen inte oroa mig så mycket. Aftonbladet skriver idag att de flesta som gör det där testet tydligen blir Sverigedemokrater. De som har gjort testet hävdar att de inte har gjort nåt fel, utan att partierna ligger så nära varandra. Visst är det bara ett fånigt test, men stå för att ni klantade er när ni satte ihop testet! Sverigedemokraterna ligger fan inte nära mina åsikter!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det här bevisar bara att Sverigedemokraterna maskerat sin rasism med rejäla doser populism. De går in för att vara så lättköpta som möjligt.