tisdag 2 februari 2010

Oscarsnomineringarna klara

Inga stora överraskningar här. En salig blandning av filmer, med Avatar som storfavorit med nio nomineringar.

Riktigt roligt tycker jag det är att Upp har blivit nominerad i inte mindre än fem kategorier däribland både bästa film och bästa animerade film! I animerad film-kategorin hittar vi också Coraline, väl värd sin nominering. Dock kanske inte statyetten.

Bland de nominerade kortfilmsanimationerna hittar man en av mina favoriter från förra året; Wallace & Gromit - en strid på liv och bröd. Wallace & Gromit bör alltid vinna, är min åsikt! De övriga nominerade har jag inte sett än, men de finns tillgängliga på DuTuben. Jag ber att få återkomma.

Också kul, men väntat, att Meryl Streep skulle bli nominerad för Julie & Julia. Hon vann ju Golden Globe för den, och det var hon väl värd!

Nine är nominerad för fyra oscars. Vi får väl se hur det går den här gången. I Golden Globe blev den helt utan.

Det enda jag vet är att söndag 7 mars kommer jag att ha uppesitterkväll och kolla in hela galan, precis som vanligt!

1 kommentar:

Béatrice Karjalainen sa...

Hej,
Det vore bra om du inte hetlänkade våra bilder på filmblogg.pricerunner.se.