söndag 21 februari 2010

Ode till vintern

Vilken fullkomligt fantastisk vinterdag det var idag! Jag njöt för fulla drag när jag promenerade till slottet i morse. Åtta grader kallt, snön föll i enorma flingor och det var så där tyst som bara ett ordentligt snötäcke kan göra. Det knarrade under skorna. Solen sken och den nyfallna snön var sidenblank som nyvispade maränger. Helt underbart!

När jag kom fram till slottet höll de på med snöröjning från taket. Så häftigt det såg ut när snön föll i såna mängder.Det var bara synd att jag var tvungen att gå in.

2 kommentarer:

Fru Ann sa...

Hur kommer det sig att svenska ODEN och äventyr alltid är vackrare i skrift än i verkligheten... mina ÖDEN och äventyr med snö och i snö denna dagen är bortom dessa vackra vyer... Pulsa fastna snödjup till låren däckspinn parkeringshelvete! En stilla undran från en oförstående medmänniska...

Primula sa...

Fantastiskt vackra och skickligt tagna bilder. Du har ett mycket bra bildspråk, bla. Det har varit en fantastik dag idag med -23 imorse, trodde knappt mina ögon. Fantasin for iväg med mig där innan för fönstren....jag kände första vårdagen...trots snö. Jag hade gärna promenerat en stund idag. Tack för vackar bilder