fredag 12 februari 2010

Les grandes dames


Det blev en lång dag och sen kväll igår. Middag på slottet på kvällen. Hur jobbig dagen än har varit så är det alltid lika roligt och trevligt att jobba på middagarna. Väldigt god stämning bakom kulisserna. Igår blev det roligare än vanligt, för fru Ann och Gunilla gjorde sin debut bland oss andra. Gunilla har jobbat med middagarna ett bra tag, men med andra uppgifter. För fru Ann blev det första kvällen med gänget. Mer representativa gästmottagare kan man inte hitta! Och roligt att hinna sitta och prata lite med dem mellan arbetsuppgifterna också.

Men tyvärr, Ann och Gunilla, kvällens clou för mig var något helt annat. Mot slutet av kvällen kom ett par av middagsgästerna fram till mig där jag stod och de tackade för de visningar av slottets olika delar som de hade varit med på vid tidigare tillfällen. Jag blir alltid lika genuint glad när folk tycker om mina visningar och särskilt när de faktiskt gör den där lilla ansträngningen att komma fram och tacka.

Halv tre var jag hemma, och fem timmar senare skulle jag upp igen för att ha visning i Riddarholmskyrkan. En jättetrevlig skolklass som ville veta ALLT. Men det är en annan historia...

Inga kommentarer: