söndag 7 februari 2010

Bannade bananbovar!

Nån vänlig själ har i veckan donerat frukt till pentryt. Det mesta gick åt snabbt, men som vanligt låg bananerna kvar. När jag var upp i pentryt idag började de se väldigt bruna ut, och jag kom på den briljanta idén att jag skulle ta och göra banankaka på dem.

Eftersom ingen kan vara så dum att de vill äta bruna bananer lät jag dem ligga kvar för att ta dem när vi slutat jobba. Självklart är det då nån annan som fått samma bra idé, och bananerna var borta när jag kom upp. Och jag som hittat ett så bra recept på banankaka, med kanel och ingefära (I loves me ginger!).

Hur lösa detta? Sju-elva kan man alltid lita på när det gäller övermogna bananer, och mycket riktigt hittade jag ett par bruna och fina där. Så ikväll blir det banankakebakning innan kvällsteet. Smaskens!

3 kommentarer:

Gealach sa...

Du får gärna dela med dig av receptet, det låter som något jag vill baka! :-D

Anna sa...

På mitt förra jobb gick alltid bananerna åt först i fruktkorgen som levererades varje måndag. Svisch så var de borta, redan första dan som regel. Blev aldrig några banankakebananer över där inte...

Primula sa...

den går att göra med tranbär och valnötter också. MUMS