tisdag 16 februari 2010

Fan helvtes jävla skit!

För några dagar sedan skrev jag om att jag blev väckt av gatuarbetarna som hackade loss is från trottoaren. Det blev ganska mycket is, och inte transporterades den bort. Den ligger kvar där än idag, nersopad från trottoaren och ut bland parkeringsplatserna. Det är så mycket is att jag insåg att jag inte kunde ha Ben där, för då skulle han bara ramla.

Inga problem! På andra sidan gatan står det en massa bilar, och där fanns det en liten lucka där jag kunde parkera. Idag var det dags att flytta Ben för gatustädningen inatt. När jag kommer fram till honom ser jag att nån har flyttat upp honom på trottoaren. Denne okände person har inte ställt ner Ben på det stabila stödet, utan på sidostödet med den följden att han har ramlat omkull vid nåt tillfälle, och baklyktan har slagits sönder!

Som om det inte räckte med det. Jag ser att det sitter två lappar instuckna i bandet som sitter på sitsen. Vad är det här för reklamlappar, tänker jag och vecklar ut dem. Inga reklamlappar där, inte! Det är parkeringsböter. Och två stycken!!! Om jag har fått parkeringsböter på grund av att nån har flyttat upp Ben på trottoaren kommer jag att döda denne person! Så tittar jag mig omkring och får syn på en skylt. En skylt som jag har gått förbi varenda dag i tre och ett halvt år utan att bry mig om, eftersom jag aldrig ställer Ben på den sidan. Nu tar jag mig en titt. Parkeringsförbud? Nej, inte alls! Det är stoppförbud där jag har stått parkerad i fyra dagar!

Nu sitter jag här med parkeringsböter på 1800 spänn. Förutom att jag måste reparera baklyktan det första jag gör när snön försvinner. Det är mer än vad jag behöver just för tillfället.

4 kommentarer:

Anna sa...

Nämen va fan! Osis är ju bara förnamnet, guuud vilken trist utgift. (ungefär lika kul som min härliga elräkning på 5626 kr. Nej, jag skojar inte! Tyvärr.) Roligare kan man ju ha för 1800 spänn. :( Allt detta bara för att nåt gnällo inte låter dig ha Ben i cykelförrådet! Jag morrar å dina vägnar.

Knallhatten sa...

5626?! Hur i hela friden lyckas man med det? Det är onekligen värre än mina bekymmer. Och då tycker jag ändå att mina bekymmer är de värsta i hela världen!

Primula sa...

Tänk va många goda flaskor vin man fått för dom pengarna. Fanns det ingen du kunde haft Ben stående hos så du sluppit allt detta elände.
Min elräkning på landet är 3680:- Det verkar som vi sitter i samma eländes fålla denna månad.

Fru Ann sa...

Jo det fanns ju en och ANNan... Elräkningar är botten eller TOPPEN! i dessa tiden... Själv har jag nu delat livet med en OLJEshejk...vilket på alla plan gjort susen!