fredag 10 februari 2012

Smaken är som baken

Det är inte ofta jag hamnar i en riktig filmdiskussion, på sistone har de diskussioner om film jag har råkat ut för mest varit av kategorin bra eller dålig, och hur givande är då det? Desto roligare var det då att idag få diskutera en films för- och nackdelar.

Maggan var och såg Järnladyn igår och tyckte att den var helt fantastisk. Mina åsikter var väl inte riktigt på samma nivå, om man säger så. Jag satt lite diskret i rummet intill och lyssnade på hur hon berättade för kollegorna om filmen, och hur bra den var. När hon pratat klart sa jag "om ni vill ha en annan åsikt så kan ni komma till mig". Sedan diskuterade vi fram och tillbaks fördelar och nackdelar och vad filmens mening egentligen var. Jättekul med ett sånt prat. Och som positiv lite bieffekt så sa de andra kollegorna efteråt "nu blir man ju nyfiken på att se den". Precis som den ska vara efter en givande diskussion.

Inga kommentarer: