måndag 20 februari 2012

Lugnet före stormen

Jag gick förbi Vetekatten efter filmen i eftermiddags. Egentligen hade jag inte tänkt gå in, jag var där häromdagen och då var det över femtio nummer före mig i kön och på fem minuter hade de hunnit hjälpa fyra kunder. Lite snabb huvudräkning visade att jag nog skulle behöva stå där i en timme för att få min semla, och även om Vetekattens semlor är goda så är de inte goda.

Men nu när jag gick förbi och tittade in såg jag att det var nästan tomt där inne. Eftersom det kurrade i semmeltarmen så gick jag in. Sju nummer före mig och på tre minuter hade jag fått min minisemla och kunde glatt gå hem.

Medan jag stod där och väntade hörde jag en av expediterna berätta för en annan kund att i morgon räknar de med att sälja runt 15 000 semlor, bara på Vetekatten. Det var ungefär så många de sålde på fettisdagen förra året i alla fall. Jag ska nog vara glad att jag gick in dit idag då...

Inga kommentarer: