lördag 11 februari 2012

Lång arbetsdags färd mot natt

Ni vet ju hur det är, om man ska upp tidigt på morgonen är det alltid svårt att somna. För min del betydde det att jag natten till igår somnade nån gång efter tre, så upp extra tidigt för att vara med på avdelningsmötet. Resten av dagen gick lite som i en dimma och när vi stängde smet jag ner i vilrummet och lade mig att sova en halvtimme så att jag var lite i form inför kvällens kungamiddag. Jag sov som en stock, men tyvärr drog det från fönstret så jag var ganska stelfrusen när jag vaknade. En lång varm dusch löste det och efter att ha dragit på mig fracken var jag redo att representera HM Konungen på middagen.

Middagen förflöt utan större skandaler. När jag gick igenom gästlistan missade jag att Babben Larsson skulle vara med, för hon stod självklart upptagen som Barbro Larsson. Det var väl det mest uppseendeväckande som hände på hela kvällen (och det var inget som hon märkte något av, det var bara jag som blev lite förvånad), så då förstår ni att det flöt som det skulle.

När alla ljusen var släckta och brasorna likaså var det bara att promenera hemåt i vintermörkret och så upp i morse för att gå tillbaks. Inatt hann jag åtminstone sova lite längre, men trött har jag varit hela dagen. Ingen lust att leda jympa har jag haft, jag har bara velat gå hem och lägga mig i soffan. Fast som vanligt, när passet väl kommer igång så får jag energi och hade väldigt trevligt, så trevligt man nu kan ha samtidigt som man kämpar för att både få energi och göra slut den. Nu ska jag strax gå och lägga mig. Det är Nordiska museet som gäller i helgen. Vila får man göra när man blir gammal. Eller nåt.

Inga kommentarer: