söndag 19 februari 2012

Sing out, Louise!

Vilken oväntad mässa det blev idag. Hela mässan var faktiskt ganska oväntad. Det hade tydligen blivit ett misstag nånstans, och kören skulle sjunga på gudstjänsten idag och inte nästa söndag som det varit sagt. Det här fick vi visserligen veta i måndags, så det var inte nån jättepanik.

När vi så satt där i kyrkan och skulle sjunga upp visade det sig att ingen av våra tenorer var med, och vi stod alltså helt utan tenorstämma. Helt plötsligt finner jag mig utvald till att på egen hand sjunga tenor, med noter jag inte sett förut. Vi sjöng igenom psalmerna några extra gånger för min skull och sedan var det bara att ge järnet. Jag tror att det gick ganska bra, trots allt. Missade ett par toner, men det är smällar man får ta. Säger vi...

Inga kommentarer: