onsdag 15 februari 2012

Julens sista julklapp?

Filmsajten Onyanserat har varje år en julkalender på Facebook. Varje dag lottar de ut filmprylar till de som deltar. Självklart är jag också med och anmäler mig i stort sett varje dag. Okej, soundtracket till Alvin och gänget var inte riktigt vad jag ville ha, i ärlighetens namn. Jag har haft tur, julen 2010 vann jag Shrek 3 på blåstråle.

Någon dag efter varje deltävling så publicerar de vinnarna på den dagens bild. Jag har gått in där och kollat och konstaterat att jag inte har vunnit något någon enda dag under december. Ja, det var några dagar som det inte publicerades någon vinnare, och eftersom tiden gick och det fortfarande inte publicerades några namn så tänkte jag inte mer på det. Vinnarna har väl kontaktats på något annat sätt, tänkte jag.

Häromdagen fick jag ett privatmeddelande på Facebook och öppnade den fliken och läste. Då lade jag märke till att under fliken "övriga meddelanden" låg det två olästa meddelanden. Jag kollade vad det kunde vara, och där hade en tjej som jag inte känner skrivit att jag vunnit inte bara en, utan två av utlottningarna - självklart på de dagar som de inte skrivit ut vinnarna på rätt datum, utan bara som ett allmänt inlägg på facebooksidan, vilket jag helt missat.

Genast mailade jag till sajten och påpekade att jag lever och fortfarande är intresserad av priserna, om de ännu finns kvar så här två månader senare. Idag fick jag hem det ena av priserna - Guy Ritchies Sherlock Holmes. Jättekul! Om jag även får hem det andra priset, en dokumentärfilm om José Gonzalez återstår ännu att se.

Inga kommentarer: