torsdag 2 februari 2012

Skola- och museummässa på Sjöhistoriska

 


För andra året i rad representerade Lotta och jag slottet på Skola + Museum = sant, mässan som ska presentera museernas skolprogram för intresserade lärare. I år höll vi till på Sjöhistoriska museet på Gärdet. Som vanligt hade vi högsta vepan - är det slottet som representerar ska det väl synas också! Något annat som syntes var att jag var den ende, både bland utställarna och besökarna, som hade kostym och slips. Vet inte om det säger mer om mig än om dem.

Runt 400 lärare minglade runt och vi fick prata för fullt med alla som samlades vid vårt bord. Chokladmynten och affischerna drog kanske lite också. Fast ett fan verkade jag ha där i alla fall. Hon kom rakt fram till vårt bord och frågade vad jag jobbade med och sedan frågade hon om man kunde boka just mig när man vill komma på visning och så tog hon mitt namn och numret till bokningen. Nu får vi bara hoppas att några av lärarna ringer och bokar våra visningar också.

Inga kommentarer: