måndag 12 juli 2010

Sovande triton

Värmen är som sagt inte min bäste vän, och jag har hållit på att smälta bort på jobbet. Skönt då att jag bara har kunnat åka till badklippan och slänga mig i. Sedan har jag legat där och bara njutit av värmen och vattnet. Igår tog jag med mig boken och läste lite.

Det dröjde inte länge innan jag kände hur ögonen började bli tunga. Jag hade ingen lust att somna på badklippan, så jag ansträngde mig verkligen att hålla mig vaken, jag lade mig i en obekväm ställning och koncentrerade mig på att lyssna på alla människor runt omkring.

Plötsligt märker jag att det har blivit tyst. Jag tittar upp och hela badklippan är tom. 15 pers har gått därifrån utan att jag har märkt det. Nånting säger mig att jag trots allt somnade. Fast jag låg kvar i samma "omöjliga" ställning.

Inga kommentarer: