måndag 26 juli 2010

Nakenbadarna och jag


Häromdagen när jag tröttnat på att ligga still tog jag en promenad längs stranden och gick lite längre än jag brukar, och där på andra sidan en skogsdunge dök den upp, Hallands bästa badstrand . Kritvit fin sand, långgrunt och branta dyner som ger lä och skyddar mot insyn.

Enda grejen är att det är där nakenbadarna håller till, så man får stå ut med blekfeta medelålders kroppar. Men vafan, jag tillhör ju den kategorin själv. Kanske inte den bleka just nu, men resten. Och har man stått naken inför fullsatt salong på Stadsteatern (inklusive mamma som utbrister i ett högt ''men han är ju naken!'') kväll efter kväll kan man väl sola utan braxer bland andra som gör just detsamma.

Nänä, längre söderut än så här går vi inte!

3 kommentarer:

Ola Gth sa...

Underbart. Synd att man missade den pjäsen! :)

Stranden ser ut att vara i världsklass. Endast det bästa är gott nog för nudister, naturister, nakenbadare... eller what ever! :)

Anonym sa...

Hej Jonas! Jag heter Dean. Jag skriver ifrån Boston i de Förenta Staterna. Jag har tråffat på Din blog av en slump (och är glad att det hänt). Jag är bokhändlare -- sedan 26 år -- och är alltid glad att se att folk läser gjärna. Mitt huvudämne på colleget och på universitetet var ryska. Jag också har läst "Mästaren och Margarita"; det är jo ett mästarverk. Jag ska besöka Din blog igen, Jonas. Med vänliga hälsningar, Dean Hunt

Dean sa...

Hej Jonas! Jag vill rätta en brist i min kommentar: Jag har träffat... inte tråffat. Dean