onsdag 21 juli 2010

Pärlor vid badstranden

Häromdagen (jag är som bekant i Ugglarp nu, och då blir det inte lika mycket uppdateringar som vanligtvis) låg jag på min sedvanliga badklippa på Långholmen. Bredvid mig satt ett sällskap som av samtalet att döma var strax under trettio år gamla. Det var fascinerande att lyssna på deras samtal. Många intressanta åsikter kom fram där. Till att börja med så blev jag fascinerad av upptäkten att det inte bara är killar i 16-17-årsåldern som envisas med att ha kalsonger under badbyxorna, men det var en avstickare.

Bland pärlorna som kom från badgrannarna kan nämnas "män skiljer sig inte från kvinnor, för när de gifter sig är det för att de har bestämt sig för att det är så de vill ha det", "i vintras tränade jag på gym och jag kunde inte sova på mage för bröstmusklerna var i vägen" och min favorit: "tjejer blir mer hämmade med åldern. Aldrig att det kommer fram en 27-åring och säger 'wow, vilka snygga dreadlocks du har', men det gör artonåringar. Det är för att ni är hämmade!".

3 kommentarer:

Anna sa...

Det må jag säga, vassaste knivarna i lådan som satt där och spekulerade. Det är roligt att tjuvlyssna. :)

Anna sa...

PS Någons skönsjungande far var på "Allsång på Skansen" igår kväll förresten. Och troligen även en halvbror. Jag gissar att du inte såg. :)

Knallhatten sa...

Jo, jag gjorde faktiskt det. Och till mitt försvar är det för att jag är i Ugglarp och här är det tydligen veckans höjdpunkt (det och Morden i Midsomer). Jag var för trött för att flytta mig ur soffan. Men det är nog enda gången den här sommaren jag kollar.