torsdag 8 juli 2010

Dagens bildgåta

Ring klocka, ring!

1776

6 kommentarer:

Fru Ann sa...

Året är mig så bekant... slaget vid Lund 1776, men det var den 4 december.. Så vad vi eller någon annan gär denna dagen har jag bingen som helst aning om... men att klockan klämtar för någon/något kANN jag förstå... dock inte för mig... har inte någon som helst böjelse för åttor även om de är oändliga...

Fru Ann sa...

ingen och gör skall det givetvis vara...

Anonym sa...

Jag tog ju inte det här imorse, men maken tittade över axeln på mig för en minut sedan, såg bilden och sa "Åh, det är ju Liberty Bell!" :-D

Fru Ann sa...

Aha något med Amerika... men är inte deras dag den 4 juli... Eller firar de var FJÄRDE DAG hela JULI...

Knallhatten sa...

Amerikanernas dag är mycket riktigt 4 juli. Det var då man antog självständighetsförklaringen. Men den lästes upp offentligt 8 juli, och för att fira detta ringde man i den nygjutna Frihetsklockan (Liberty bell). Tyvärr var den av usel amerikansk kvalitet och sprack. Fast det har gått ganska bra för USA i alla fall...

Fru Ann sa...

Interesting news... På denna blog lär man sig något varje dag! Man skall i nte dö nyfiken utan se och lära så mycket som möjligt...TACK till författaren!