torsdag 18 augusti 2011

Sommarbio i Rålis

Nog är det något speciellt med utomhuskultur ändå. Bilar kör förbi, det kommer några droppar regn, de kallnar på när solen går ner och man dukar upp sin medhavda matsäck. Till och med de som sitter och pratar filmen igenom kan man ha överseende med!



Stockholms filmfestival börjar filmhösten med filmvisning i Rålambshovsparken den här veckan. Första filmen var ikväll - Once från 2006. Jag hade inte sett den, så när Timo erbjöd sig att följa med var saken avgjord. Vi träffades där och Therese anslöt också lite senare. Först var det lite frågesport. Jag hade fel på en fråga - jag svarade Flykten från New York istället för Blade Runner, hur jag nu kunde göra ett sånt misstag - så vi kom inte på tal för några pris. Jag fick nöja mig med prylpåsen jag fick när jag hämtade ut mitt medlemskort, vad jag nu har för nytta av false lash effect mascara - har vi nu nått dit när man försöker göra reklam för att man med den produkten kan uppnå totalt falsk effekt?


Filmen i sig var en trevlig liten film, absolut inget mästerverk men en trevlig halvannan timme. Morgondagens film - Black Swan - tänker jag inte se. Jag har den ännu i färskt minne, men senare i veckan kommer jag nog återvända.


Inga kommentarer: