tisdag 9 augusti 2011

Därför skaffar jag ingen tatuering

Jo, jag kan faktiskt tycka att tatueringar kan vara snygga, och jag vet vilken tatuering jag skulle skaffa mig - om jag nu skulle tatuera mig - vilket jag inte tänker göra.

Nästan främsta anledningen till att jag inte gör det är dock min nålskräck. Jag fullkomligt hatar nålar. Petter har gjort sina tappra försök att övertala mig, bland annat så försökte han med att det inte gör så ont. Det känns bara som att man rullar en varm glödlampa över huden - vilket inte lugnade mig. När han sedan skulle skaffa en ny tatuering frågade han om jag ville följa med för att själv få se hur lugnt det var. Det gjorde jag, fast främst för att hålla Petter sällskap under den långa tatueringssessionen. När jag väl kom ut därifrån var jag än mer övertygad om att jag aldrig ska skaffa mig en tatuering. Han var fullkomligt kallsvettig av smärta och var tvungen att göra avbrott för att återhämta sig. Jag har väl aldrig sett en person lida i tysthet som han gjorde den dagen. Fast det så klart - det var ju innan jag hade sett den här killen skaffa sin tatuering...

Inga kommentarer: