fredag 5 augusti 2011

Istället för schlagerkväll

Nej, det blev ingen schlager för mig ikväll. Det var flera år sedan som jag tröttnade på den - samma artister och samma upplägg år efter år. Ta bort den eller förnya den, är min ödmjuka åsikt. Det lär väl inte ske, eftersom det är den dagen som drar mest publik (kan också ha något att göra med att det är den kvällen då de flesta artister man har hört talas om uppträder).

Med tanke på att vädret var som det var åkte jag till Långholmen och min sedvanliga badklippa istället. Låg där nästan tills solen gick ner och bara njöt av värmen och badet och tittade på båtarna som åkte förbi, ett par med regnbågsflaggan och så den här som såg ut som en jättelik badanka. Hamnade i trevligt samtal med ett par från Örebro som var bodde på Långholmens camping med sin husbil. Sedan hem och köpte med mig lite thaimat på vägen. En trevlig kväll, helt enkelt.

Inga kommentarer: