lördag 13 augusti 2011

Rosendalsvandringen, dag ett

Exakt på slaget 13 hälsades deltagarna välkomna utanför Skånska gruvan. Djurgårdsförvaltningens parkchef Gunnar Björkman berättade om Djurgårdens historia och självklart - eftersom vi stod där vi stod - om Stockholmsutställningen 1897. Sedan gick vi vidare och under en timme promenerade vi runt i parken och gjorde pauser här och där, där vi fick lära oss en hel del. Även jag som ändå har lite koll på den där ön fick veta sånt som jag inte vetat förut, jättekul! Efter det var det så min tur att ta vid och visa slottet. Gjorde det mig nånting alls att jag avbröt semestern för det här? Absolut inte, Rosendal är ju mitt favoritslott och när vädret var som det var idag så finns det inget som slår Djurgården. Jag ser fram emot att få upprepa det hela i morgon, förhoppningsvis med lika vackert väder. Idag var det utsålt, men det finns några biljetter kvar till morgondagen.







Foto - Frau Lind

Inga kommentarer: