tisdag 20 april 2010

Gareth Malone, min hjälte!


I två säsonger har vi fått se Gareth Malone få synnerligen ovilliga engelska tonåringar att ge sig hän i körsång.

Ikväll gick en "hur gick det sen" om gosskören från säsong två. Jag satt och log programmet igenom, och när kören sjöng Fields of gold för föräldrarna och Stand by me/Beautiful girls i Royal Albert Hall hade jag dessutom tårar i ögonen. Det här är riktigt, riktigt, riktigt bra teve!



En stor del i det hela har såklart Gareth Malone. Väldigt charmig och positiv körledare och man hejar verkligen på honom hela tiden.

Nu vill vi bara se tredje säsongen, The Choir; unsung town också! Den hade premiär i september i England, så det börjar bli dags nu!

1 kommentar:

Primula sa...

FANTASTISKT!! Jag såg programmet när det visades i televisionen och nog blev jag rörd.