söndag 25 april 2010

Dagens bildgåta

Lite nyare historia

1974

6 kommentarer:

Fru Ann sa...

Min tanke för mig till en trädgård i Afrika där jag fick höra om svårigheter i Stockholm... men var denna blomma har med fallet att göra är svårt för mig att förstå... vad jag minns hade ingen inblandad ett "blommigt" namn...

Knallhatten sa...

Jag vet inte om det är en ledtråd, men det här är inte en svensk händelse.

Primula sa...

Guns N Roses. VA!!

Fru Ann sa...

Good thinking... Jag är helt LOST om det inte är i den delen av världen... Vietnam??? JA men nu när jag ser närmare på blomman så är det ingen ros utan nej en NEJlika... Men frågetecknet kvarstår...???!!!

Knallhatten sa...

Nejlikerevolutionen 25 april 1975 störtade diktaturen som styrt Portugal sedan 1926. Endast fyra personer dog under revolutionen. Med nejlikor övertygade man militären att inte skjuta.

Fru Ann sa...

Otroligt vad litet jag kan om historia fron Portugallien... Henrik Sjöfararen, det röda slottet Sintra, Estoril, Tore Belem... SLUTT! Duktig DU!