fredag 27 mars 2009

Korvstoppning!

Kvällens korvstoppning blev riktigt lyckad. Stefan bor i ett urgulligt litet torp ute på Bockhusudden. Min första tanke när jag klev in där var "åh, du din jävel!" Men sedan kunde jag lugna ner mig och konstaterade att även om det var urgulligt och jättemysigt skulle jag inte kunna bo där på grund av takhöjden. Jag var tvungen att huka mig i varenda rum, och särskilt i varje dörröppning. Så då kändes det genast bättre...

Sedan satte vi igång att stoppa korv. Fläskkorv kryddad med ingefära, kryddpeppar, nejlika och muskot. Till det serverade vi potatismos. Och som efterrätt kaffe med nobless. Självklart blev det öl och Hagbergskans Bellmanssnaps till korven.

Den färdigstoppade korven, två sekunder innan den gled av tallriken och ner på golvet.





















Hagbergskan med sin hemkryddade Bellmanssnaps.






















Stefan och Hagbergskan gör sig redo att hugga in på korven. Snapsen i högsta hugg.










Hagbergskan har funnit sin plats vid den öppna spisen. Notera de chica tofflorna!

Inga kommentarer: