söndag 10 februari 2013

Rekognosering på Ulriksdal

Till sommaren ska vi storsatsa på Ulriksdal. Ni som läst föreläsningsprogrammet vet kanske redan att vi ska ha våra dramatiserade visningar där ute för att förlänga säsongen. Nu har jag blivit del av en grupp som ska utveckla en bok som vi ska ha till försäljning där ute och min uppgift är att komma på idéer som vi kan använda oss av. Resultatet kommer ni förhoppningsvis att få se till sommaren. 


Man kan ju inte bara sitta på kammaren och tänka, så igår pulsade jag iväg genom snön för att besöka slottet och se vad jag kunde komma på. Jag valde helt rätt dag. Egentligen skulle jag ha åkt dit förra veckan, när det var slaskigt och barmark, men av olika anledningar hann jag inte iväg. Nu var det desto trevligare - ett riktigt vinterlandskap väntade mig där ute. Jag gick runt i flera timmar och fotade och funderade. En hel del idéer ramlade in i huvudet på mig. Vi får se vilka av dem som faller övriga i smaken. Resultatet får ni framåt sommaren.

 
 Fler bilder får ni om ni klickar på Läs mer.




1 kommentar:

Thérèse sa...

tummen upp för f-n! det finns även mängder med olika djur och fåglar i närområdet som kanske kan vara värt att nämna (kom och tänka på det i samband med vildsvinet) för att slå ett slag för slottets omgivning.