torsdag 18 oktober 2012

Thank heaven for little girls?

Jag fick ett mejl från en man som hittat min släktforskning på nätet. Han skrev att en av hans förfäder hade konfirmerats tillsammans med en dam som finns i mitt släktträd, dock ingen släkting till mig utan en som gifte in sig i släkten. Dessutom har han tillgång till konfirmationsfotot - med både pojkar och flickor - där han tror sig ha kunnat identifiera flera av personerna.

Så långt allt gott och väl, men sedan lägger han till frågan om jag kan skicka honom de "äldre album med yngre flickor" som jag har tillgång till, för att han ska försöka identifiera dem. Jag vet inte, det kanske bara är jag som är påverkad av vår samtid, men det känns inte helt fräscht. Särskilt som det uttryckligen bara är yngre flickor han vill identifiera.

Uppdatering
Jag hörde av mig till personen i fråga och sa som det var, att jag inte har några bilder alls på damen eller de andra "yngre flickor" han vill identifiera eftersom hon inte är släkt med mig utan bara ingift och på långt håll. Däremot, skrev jag, skulle jag tycka att det var intressant att få se hans bild på henne, om han har den inskannad. Han har inte svarat.

Inga kommentarer: