måndag 22 oktober 2012

Starstruck

Ellen Barkin är väl kanske mest känd för sina roller i Brottsplats New Orleans och Sea of love. Nu i år gör hon rollen som den republikanska mormodern i The new normal, om ett gaypar i Los Angeles som försöker skaffa barn med en surrogatmamma. Serien har fått bra kritik, och antigayrörelsen hatar den - bara en sån sak - så jag har längtat efter att få se den. Som så ofta annars dröjer det innan vi får se serien i Sverige, om ens alls. Så därför går jag emot min vana och har börjat kolla serien på nätet, och den är riktigt rolig.

Jag tycker att det är trevligt att kunna tala om för folk som gör ett bra jobb, och med Facebook och särskilt twitter är det lättare att nå folk jag inte personligen känner. Oftast får jag ett tack till svar, ibland hör jag inget alls. Men jag har åtminstone sagt vad jag känner, och mer än så är jag inte ute efter. Eftersom jag följer Barkin på twitter har jag henne på armlängds avstånd, så att säga, så igår skickade jag ett litet tack till henne och Andrew Rannells, som gör en av killarna. Ett par timmar senare kom det ett tack till svar från henne, och fånigt nog blev jag helt starstruck - vilket faktiskt inte tillhör vanligheterna - och ville visa upp hennes fyra ord för hela världen. Och eftersom det här är min blogg och jag gör som jag vill så lägger jag upp den här!


Inga kommentarer: