torsdag 4 oktober 2012

Sommaravslutning

Nu måste jag väl ändå säga att sommaren officiellt är slut - vi har haft avslutningsmiddag på slottet. Redan förra veckan var det utvärderingsmöte, men då stod jag i Riddarholmskyrkan och försökte göra mig förståddd trots min försvunna röst. Igår däremot var det stora middagen.

I år bjöds det på fest i Stensalen på Livrustkammaren. God mat och trevligt sällskap gör alla glada. Och så den traditionella frågesporten. I år i form av tipspromenad genom Armfeltuställningen. För egen del gick jag lottlös ur det hela - och jag tror faktiskt att det är första året som jag inte fått något pris alls - men jag anser mig ändå vara den moraliska segraren. Jag hade alla rätt på tipspromenaden - precis som de flesta andra, frågorna var inte särskilt svåra - och dessutom hade jag rätt på utslagsfrågan, men Eric ropade ut sitt svar innan vi fått veta den rätta lösningen och tilldömdes priset. Fast Eric kan få behålla priset, för jag har redan boken han vann. Dessutom kan jag ju framställa mig som en synnerligen ädel person om jag gör så!


Flera av de andra gick vidare till Movitz för traditionell slottsöl, själv åkte jag hem och bäddade ner mig med honungste och kurerade rösten. Det var nog rätt val, för idag fungerade rösten såpass mycket att jag kunde genomföra visningar igen.

Inga kommentarer: