måndag 27 augusti 2012

Ulriksdal och Rosendal i skön förening

Ulriksdal i all ära, men det kanske har framkommit att det är Rosendal som ligger mig varmast om hjärtat. Däremot har jag inget emot Ulriksdal - det är ett trevligt slott med vackra omgivningar. Häromdagen fick jag de båda slotten på bästa sätt.

Jag inledde dagen med att åka ut till Ulriksdal för att vara med på en bokad visning. Varmt och soligt, och trevliga kollegor och en rolig visning - vem kan klaga på det? Efter visningen satte vi oss på trappan bakom slottet och åt lunch och samtalade. Ute på Edsviken kunde vi se bastubåten fara omkring och i parken pågick en taxutställning. För att göra det hela ännu bättre låg det en igelkott och sov precis utanför trappan. Karl-Magnus tog och ställde fram en tallrik vatten ifall den blev törstig. Enda smolket i glädjebägaren är att jag spillde kycklingcurryröra på byxorna under lunchen.


När lunchen var avslutade satte jag mig på Ben och for iväg till Södra Djurgården och tillbringade resten av dagen på Rosendal. Återigen med trevliga kollegor och vacker omgivning. Ett perfekt sätt att ladda batterierna.


Inga kommentarer: