söndag 5 augusti 2012

Prideparaden 2012

Jag träffade Petter och Agnes och deras respektive ätteläggar i Kungsträdgården i lagom tid för att se paraden. För tredje året i rad går jag inte i paraden och det är lite kluvna känslor. Å ena sidan är det kul att stå bredvid och se all glädjen och upptågen. Å andra sidan är det ju kul att hoppa runt igenom stan och dansa till bra musik (så det gäller att hamna bakom rätt flak!).



När jag ändå stod där passade jag på att ta lite bilder. Här ser ni några av dem. Ännu fler ser ni om ni klickar på - gissa vad - Läs mer.
 

Gladiator på rullskridskor, är det historiskt korrekt?
Pekka Heini och Maria Montazami dansar loss.
Mark och Jonas är självskrivna på paraden. Den här bilden är för övrigt favoritmarkerad av hr Gardell på twitter. Nu kan jag dö lycklig!
Friskis & Svettis jympar loss. Det borde väl ha varit här som jag skulle befinna mig. Eller nåt.
Jonas Sjöstedt promenerar. Det som inte syns här är att Lars Ohly går bredvid. En stund...
Två hobbitar, så perfekt val!
Man kan inte ha en Prideparad utan att Mona Sahlin går med!
Och över allt svävade polisen som en skyddande ängel.

Inga kommentarer: