torsdag 3 maj 2012

Utbildningsdag och inflyttningsfest

Lång dag på slottet igår. Vi har börjat utbildningen av sommarens guider, och ett par delar har fallit på min lott. Det började inte så bra - jag kunde inte somna förrän vid två-tre nånting och så upp vid sju för att stå och vara spirituell. Jag kan bara hoppas att jag lyckades förmedla lite kunskaper åt dem.

Dagen var inte slut efter det. Först skulle ju den vanliga arbetsdagen klaras av också och efter det skulle jag fixa och dona till avdelningens inflyttningsfest (vi har ju flyttat till nya lokaler). Jag var med i festgruppen och jag var ansvarig för tilltugg till välkomstdrinken och efterrätten. Varsin chokladpavlova à la Nigella Lawson skulle vi tillverka. Min blev synnerligen lyckad, om jag får säga det själv. Varmrätten bestod av crème Ninon, också lyckad men den kan jag inte ta åt mig någon som helst ära för.


När alla sedan gick hem fick vi i festgruppen glatt stanna kvar och städa upp. Vid halv elva var jag hemma och var så trött att jag somnade nästan omgående. Och så upp igen i morse för att fortsätta utbilda guider. Det är ett hårt liv jag lever!

1 kommentar:

Fru Ann sa...

Mycket god och glad kväll... tack för gott samarbete... Som alltid!